DPS.PL

Forum dyskusyjne
Dzisiaj jest pt paź 31, 2014 4:29 pm

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 327 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 8:06 am 
Opiekun medyczny-oficjalnie takiego etatu nie ma w dps w nowym rozporządzeniu (Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych - Dz. U. z 2009r., Nr 50, poz. 398 ), kwalifikacje niby podniesiona ale w umowie o prace to chyba tylko opiekun.Chyba ,ze ktoś oficjalnie obszedł już nasze śmieszne prawo...


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: opie.med.
Post: wt cze 09, 2009 11:38 am 
rea9 pisze:
gosc3 pisze:
witam wszystkich bardzo serdecznie, pracuje w dps jestem opiekunka ,mam kolezanki ktore w czerwcu koncza kurs opiekuna medycznego i nie maja zamiaru zmieniac pracy nasze szefostwo jest zadowolone ze personel podnosi swoje kwalifikacje ,pielegniarki mamy najlepsze na swiecie ja chyba dobrze trafilam ktos tu napisal ze po kursie nie bedzie sie mialo takiej wiedzy jak po studiach pedagogicznych i pewnie tak jest ale praktyka czyli zycie w dps to dopiero jest nauka, wlasnie mam okazje obserwowac studentow pielegniarstwa odbywaja u nas praktyki czegos tak koszmarnego w zyciu nie widzialam boze uchowaj nas przed takim personelem pozdrawiam wszystkie opekunki i opiekunow
gdzi jest ten D.P.S.w którym będą pracować opiekunowie medyczni czy dostaną jakiś grosz za tą nauke skoro u was nie ma problemu dlaczego jest gdzie indziej?skoro nie ma takiego zawodu w zapisie dlaczego piszą w reklamach szkół że po jej skończeniu można znależć zatrudnienie w D.P.S. Z.O.Z. itp


Odpowiadam na pytania DPS znajduje sie w Gdansku , a co do opekunow medycznych u nas wyglada to tak ze opiekunowie dziela sie na mlodszych oiekunow,opiekunow i starszych opiekunow.Jesli ktos podnosi swoje kwalifikacje zostaje np.starszym opiekunem a co za tym idzie takze wieksza kase.Pozdrawiam


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: śr cze 10, 2009 10:49 pm 
Ja juz po rozdaniu swiadectw....Pozdrawiam wszystkich absolwentow uczacych sie na kierunku Opiekun Medyczny...A przedewszystkim moja kochana grupke Omów :D z Zamoscia....Serdeczne podziekowania dla Dyrekcji Teb Zamosc za poswiecenie i za wspanialych wykładowcow dzieki
ktorym tak wiele nauczylismy sie ...


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: sob cze 13, 2009 12:32 pm 
opiekun medyczny jak sama nazwa wskazuje to zawod medyczny,może więc być zatrudniony nie tylko w dps lecz także w zolach,szpitalach,domach pacjentów,w sanatoriach ,fundacjach,stowarzyszeniach ,możliwości jest wiele


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: sob cze 13, 2009 12:36 pm 
tak ,tak,opiekun dps może tylko opiekowac się osobą starszą z ograniczeniami wynikającego z procesu starzenia się;)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 3:27 pm 
gocha pisze:
do pracownika opiekuna medycznego dps- no proponuje iść na pielegniarza i będziemy pić razem kawe za 1900 zł, oczywiście jak ją skończysz, acha i nie rób tyle błędów- prosze

co do błędów to aha nie "acha"


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 1:07 pm 
Jestem juz po egzamine pisemnym z Opiekuna medycznego teraz tylko jeszcze praktyczny mi pozostal i wybieram sie na staż....
Niezaluje ze wybralam ten kierunek wkoncu wiem na co sie zdecydowalam i to jest to co chce robic w zyciu......
Zachecam do ksztalcenia na tym kierunku dzieki dobrze przygotowanym wykladowcom nauczylam sie wielu czynnosci nie jest tak ze tylko jestem od basenow i mycia.....
Pozdrawiam wszystkich Opiekunow i trzymam kciuki za tych co sie wybieraja na ten kierunek............. :D


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: opie.med.
Post: ndz cze 21, 2009 7:45 pm 
gosc3 pisze:
rea9 pisze:
gosc3 pisze:
witam wszystkich bardzo serdecznie, pracuje w dps jestem opiekunka ,mam kolezanki ktore w czerwcu koncza kurs opiekuna medycznego i nie maja zamiaru zmieniac pracy nasze szefostwo jest zadowolone ze personel podnosi swoje kwalifikacje ,pielegniarki mamy najlepsze na swiecie ja chyba dobrze trafilam ktos tu napisal ze po kursie nie bedzie sie mialo takiej wiedzy jak po studiach pedagogicznych i pewnie tak jest ale praktyka czyli zycie w dps to dopiero jest nauka, wlasnie mam okazje obserwowac studentow pielegniarstwa odbywaja u nas praktyki czegos tak koszmarnego w zyciu nie widzialam boze uchowaj nas przed takim personelem pozdrawiam wszystkie opekunki i opiekunow
gdzi jest ten D.P.S.w którym będą pracować opiekunowie medyczni czy dostaną jakiś grosz za tą nauke skoro u was nie ma problemu dlaczego jest gdzie indziej?skoro nie ma takiego zawodu w zapisie dlaczego piszą w reklamach szkół że po jej skończeniu można znależć zatrudnienie w D.P.S. Z.O.Z. itp


Odpowiadam na pytania DPS znajduje sie w Gdansku , a co do opekunow medycznych u nas wyglada to tak ze opiekunowie dziela sie na mlodszych oiekunow,opiekunow i starszych opiekunow.Jesli ktos podnosi swoje kwalifikacje zostaje np.starszym opiekunem a co za tym idzie takze wieksza kase.Pozdrawiam
:shock: w naszym D.P.S. opiekun medyczny(czyli ukończenie tej szkoły)posiadam już takowe świadectwo nie znaczy nic żadna zmiana z tego tytułu ani nikt nie został starszym opiekunem jedynie szkoła opiekun w D.P.S.ma się liczyć proszę o odpowiedż czy jest to zarządzenie ogólne czy akurat wewnętrzne waszego D.P.S.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: śr cze 24, 2009 1:21 pm 
Witam serdecznie! Skończyłam liceum profilowane o profilu socjalny, moim marzeniem jest wybranie się na studia pielęgniarskie,ale dziś dzwoniąc do AM w Gdańsku dowiedziałam się że pielęgniarskie studia niestacjonarne kosztują w pierwszym roku 10.000 a w drugim 8,200
kompletnie się zdziwiłam i mój czar prysł... czy ktoś z Was orientuje się może czy jest jakaś inna droga do tego by zostac pielęgniarką... przecież mamy deficyt w tym zawodzie(podobno) chciałam też pójśc na kurs ratownika medycznego,ale to chyba strata czasu?! proszę o radę ... pozdrawiam serdecznie......Kamila


Na górę
  
 
Post: pt cze 26, 2009 1:41 am 
:lol: witam opiekunów medycznych ja jestem zadowolona z ukończenia szkoły teraz czekam na wyniki egzaminu państwowego :!: uważam że ten nowy zawód jest bardzo potrzebny ,trochę pokory nikomu nie zaszkodziło,dajcie spokój na debatowaniu kto jest ważny jesteśmy potrzebni ,a relacje pomiędzy innymi osobami -kto jest ważniejszy do niczego nie prowadzi od naszej postawy ,też dużo zależy wiec uśmiechnij się :lol:


Na górę
  
 
Post: pt cze 26, 2009 6:21 pm 
Ja też jestem już po egzaminie praktycznym.Im dłużej myśle o nim,tym więcej błędów widzę że zrobiłam.Wg mnie drobnych,ale nie wiadomo jak będą ocenione przez komisje.Jak myślicie?Jakie miałyście przypadki?Teoretyczny był naprawdę łatwy,ale z praktycznym było trochę kłopotów.Przynajmniej u mnie.Pozdrawiam Opiekunów Medycznych.Czy u Was też będziecie zatrudniane na stanowisku opiekuna dopiero jak dostaniecie dyplom?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 6:56 pm 
Opiekun to jest zawód samodzielny.Ma swoje obowiązki i to robi. Są w DPS I W SZPITALACH. U nas w szpitalu na początek,niestety,tylko 16000zł.(grupa) Myślę,że jest to dobra sprawa.Pielęgniarek jest coraz mniej,więc i kompetencje opiekuna będą rozszerzone z czasem.Tak to czarno opisujecie.Dobrze,że 30 lat pracuję jako pielegniarka,bo bym uwierzyła,że opiekun to pracuje w obozie pracy.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 7:07 pm 
Czarno na białym widziałam,że w Warszawie na Banacha i na Szaserów jest etat opiekuna.Tam byłam i tam widziałam,na pewno są też w innych placówkach!!! Pielęgniarka


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wt lip 07, 2009 12:54 pm 
Anonymous pisze:
U nas w szpitalu na początek,niestety,tylko 16000zł.(grupa) Myślę,że jest to dobra sprawa.

Fakt, bardzo dobra sprawa. :D [Chyba że rocznie to lichutko, ale bliskie prawdy].


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: śr lip 08, 2009 2:52 pm 
ukończyłam właśnie studium zaoczne na kierunku opiekun medyczny. było 210 godzin praktyki zawodowej i ok 70 godz zajęć praktycznych w szpitalach i DPS. i nie zauważyłam żeby opiekun medyczny był traktowany jak popychadło. a praca jest nie tylko w szpitalach... już w trakcie trwania szkoły byli chętni żeby zatrudnić opiekunów medycznych


Na górę
  
 
Post: czw lip 16, 2009 3:56 pm 
Offline

Rejestracja: czw lip 16, 2009 3:48 pm
Posty: 1
Lokalizacja: Poznań
:D Czy są na tym forum może osoby z Poznania i Wielkopolski, które planują (tak jak ja) od września pójść na kierunek Opiekun Medyczny do Medycznego Studium Zawodowego przy ul. Szamarzewskiego? Jeśli tak, to odezwijcie się :lol: Uda nam się zapoznać i wymienić kilka zdań jescze przed rozpoczęciem roku. Mój e-mail: eukaliptusik999@interia.pl

_________________
Przyszły Opiekun Medyczny


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: pt lip 17, 2009 1:23 pm 
opiekun medyczny - zawód bez żadnych uprawnień, i wogóle bez sensu. Polega to na tym że unia daje pieniądze na cele szkoleniowe, na podnoszenie kwalifikacji, natomiast władze i placówki edukacyjne zabiegają i dostają te pieniądze po czym tworzą nowe kierunki kształcenia nie dające żadnych uprawnień poprostu na sztukę żeby zrobić kursy a zarabiają na tym jedynie urzędnicy, zarządy i właściciele placówek edukacyjnych, dyrektorzy i wykładowcy. Natomiast student czy uczeń po takiej szkole czy kursie i tak nie ma pracy. RZECZYWISTOŚĆ


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: sob lip 18, 2009 8:47 am 
Anonymous pisze:
opiekun medyczny - zawód bez żadnych uprawnień, i wogóle bez sensu. Polega to na tym że unia daje pieniądze na cele szkoleniowe, na podnoszenie kwalifikacji, natomiast władze i placówki edukacyjne zabiegają i dostają te pieniądze po czym tworzą nowe kierunki kształcenia nie dające żadnych uprawnień poprostu na sztukę żeby zrobić kursy a zarabiają na tym jedynie urzędnicy, zarządy i właściciele placówek edukacyjnych, dyrektorzy i wykładowcy. Natomiast student czy uczeń po takiej szkole czy kursie i tak nie ma pracy. RZECZYWISTOŚĆ
:? to jest prawda zamkniety krąg a my jak piłeczki zrubcie to tamto przyda się wam a rzeczywistość z nas kpi


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 8:05 am 
Czy po skończonym szkoleniu "opiekunka - nowy zawód na rynku pracy" mogę być opiekunem kwalifikowanym? Aktualnie jestem opiekunką i szykują się podwyżki, lecz kierownik nie chce unać mojego certyfikatu twierdząc, że to za mało na opiekuna kwalifikowanego (kurs trwał 128 godzin) gdyż certyfikat to nie dyplom. Posiadam wykształcenie średnie zawodowe.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 5:30 pm 
Anonymous pisze:
Czy po skończonym szkoleniu "opiekunka - nowy zawód na rynku pracy" mogę być opiekunem kwalifikowanym? Aktualnie jestem opiekunką i szykują się podwyżki, lecz kierownik nie chce unać mojego certyfikatu twierdząc, że to za mało na opiekuna kwalifikowanego (kurs trwał 128 godzin) gdyż certyfikat to nie dyplom. Posiadam wykształcenie średnie zawodowe.
gośćiu temat opiekun medyczny od początku był sporem p.tytułem czy opiekun medyczny może pracować w D.P.S.no i owszem ale nie będzie opiekunem kwaliikowanym tak że opiekun medyczny nie ma miejsca w D.P.S nawet nikt nie dostał z tego tytułu 20zł ja osobiśćie nawet nie oddałam certyfikatu bo pani dyrektor od początku była przeciwnatej szkole


Na górę
  
 
Post: ndz wrz 06, 2009 10:06 am 
Offline

Rejestracja: pt sie 28, 2009 12:20 pm
Posty: 1
W tym roku otrzymałam licencję i uzyskałam nowy zawód:asystent osoby niepełnosprawnej;poszłam do szkoły po to,by mieć większą wiedzę i "czuć się lepiej wsród wykwalifikowanej kadry".W tym roku zaczynam studia na pedagogice by poszerzyć wiedzę i pomóc moim Mieszkańcom oraz posiaść umiejętność określenia trafnej diagnozy,bym mogłą przynajmniej w jakiejś częśći poczuć co ICH trapi.Ja wiem dla niektórych z was to może głupota/co ta baba wypisuje/,ale uwierzcie mi,ze serce mnie boli kiedy nasze DOMY zatrudnaiają osoby niewykwalifikowane i absolutnie nieprzygowane do pracy z osobami chorymi psychicznie;nasze kochane władze by zaoszczędzić pare złótych zatrudniają osoby"z ulicy"/przepraszam za określenie/ by zapchać braki personalne w DOMU,a zapominaja o tym,ze my mamy im pomóc poprzez różnorodne terapie i inne formy pracy z NIMI,a kto w/g naszych MOCARZY ma to robić?pani krawcowa z wykształcenia,a może pani ekspedientka ze sklepu?Dlatego chyle czoła dla wszystkich,którzy kształcą sie i nie ważne,czy to jest opiekun,asysteny , pracownik socjalny itp;ale na pewno oni wyniosą ze szkół wiedzę i inaczej będą spoglądać na naszych PODOPIECZNYCH niż dotychczas.Wszystkim,którzy ukończyli podobne szkoły i wszystkim,którzy w tym roku zaczynają naukę życzę wszystkiego dobrego;nie bójcie sie dacie rade,to przecież wszystko dla ludzi.Pozdrawiam wszystkich PRACOWNIKÓW DPS-ów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: ndz wrz 06, 2009 10:25 am 
Anonymous pisze:
Czy po skończonym szkoleniu "opiekunka - nowy zawód na rynku pracy" mogę być opiekunem kwalifikowanym? Aktualnie jestem opiekunką i szykują się podwyżki, lecz kierownik nie chce unać mojego certyfikatu twierdząc, że to za mało na opiekuna kwalifikowanego (kurs trwał 128 godzin) gdyż certyfikat to nie dyplom. Posiadam wykształcenie średnie zawodowe.


Tu kierownik ma rację bo nauka w tym zawodzie trwa 2 lata i kończy się obroną pracy dyplomowej przed komisją państwową


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: pt wrz 11, 2009 11:32 pm 
Czy ktoś zna link lub posiada testy, arkusze z egzaminu teoretycznego (nie odp. tylko pytania).Pozdrawiam


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: pt wrz 11, 2009 11:39 pm 
dodam,że chodzi mi o egzamin zaw. z 15.06.2009
ponoc są ogólnie dostępne,a ja nie mogę trafic


Na górę
  
 
Post: ndz paź 11, 2009 9:48 am 
www.cke.edu.pl moze tam cos znajdziesz w informatorze:)
Sam egzamin pisemny był bardzo łatwy przynajmniej dla mnie jesli chodzi o praktyczny :(ciezka sprawa ....
Ja zdałam ale z grupy 18 osobowej z praktycznego nie zdało 5 osób nie wiem jak poszedł pisemny.....


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 4:34 pm 
:(


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 4:41 pm 
Dzwoniłam dzisiaj do Szpitala Na Banacha w Warszawie i tam są wstrzymane przyjęcia na opiekuna medycznego a z informacji wiem iż w szpitalu pracuje aż JEDEN opiekun, więc te wstrzymania to chyba nie z nadmiaru . Onkologia na Ciszewskiego i Wawelskiej w Warszawie nawet nie planuje stworzenia etatów opiekunów . Czy te opowieści o przyszłościowym zawodzie to nie mit. A może będzie on potrzebny jak ja przejdę już na emeryturę. Jak jest w Waszych miejscowościach z zatrudnieniem jako opiekun medyczny? A gdzie w Warszawie przyjmują opiekunów medycznych?


Na górę
  
 
Post: wt paź 20, 2009 9:41 pm 
xxx pisze:
Ludzie te wszystkie kursy jakiegoś opiekuna 1 rok ?? dwa lata ??? to jkaś paranoja, te kursy to są wymyślone przez prywaciarzy żeby nabić kasę. O wiele większą wiedzę ma się po STUDIACH MGR na PEDAGOGICE a nie jakieś cieniarskie kursy.

a ja robię opiekuna med. za darmo w państwowej szkole!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a na tym kursie masz do zaliczenia 570 godzin teorii i praktyki. mało?????? :?


Na górę
  
 
Post: pt paź 23, 2009 9:31 am 
zapisałam się do szkoły dla opiekunów medycznych w Toruniu, na Storczykowej. rozmawiałam z dziewczynami, które tę szkołę wcześniej skończyły.... poziom bardzo wysoki, przedmioty takie jak anatomia, fizjologia i patologia, podstawy psychologii i socjologii, zdrowie publiczne i opieka nad osobą chorą i niepełnosprawną, to wszystko przez rok. 358 h teorii i 6 tyg praktyk - to naprawdę prawdziwa szkoła a nie jakaś darmowa tylko dla papierka. poczytajcie opinie na forum, gdzie o uczniach tej szkoły piszą placówki, w których były praktyki. wszyscy podkreślają ich świetne przygotowanie. poza tym sprawdzałam wykładowców, ci sami uczą na UMK i dziewczyny opowiadały, że bardzo wymagający. 5 po szkole od razu dostało pracę.
dlatego zapisałam się i idę tam od lutego 2010 roku, wtedy ma być utworzona nowa klasa. polecam
Kinga


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: sob paź 24, 2009 10:21 pm 
Obecnie pielęgniarka musi studiować 5 lat. I tak jest w Unii. Szkoła Opiekunów Medycznych trwa tylko rok, to za mało! Uwazam,że powinni mieć możliwości dokształcania,kursów.Medycyna,nauka,świat,pędzi szaleńczo do przodu. Opiekun Medyczny jest chętnie przyjmowany do pracy;do szpitala.dps,sanatorium....Ale radzę każdemu,kto ma zdrowie jakie takie niech szuka i wyjeżdza do Unii. Tam potrzebują.Interesowalam się tym.Wertowałam ogłoszenia.Jestem pielęgniarką,ale angielski komunikatywnie(i tak zostanie),więc mogę pojechać tylko jako opiekun.Szukajcie dobrych ogłoszeń,bo jest nieraz (falowo)duzy wybór.Mam kolezanki(opiekunki po tej szkole)zarobią 5tyś.pln,a z dorobieniem 8 tyś.PLN. Pracują,zadowolone.Nie wierzcie propagandzie medialnej,że w Unii to się pracuje jak w obozie pracy. Powodzenia życzę


Na górę
  
 
Post: pt paź 30, 2009 8:49 pm 
witam ja sobie chwale nowy zawód opiekuna medycznego skończyłem Policealne Studium Medyczne a nie kurs Do studium medycznego chodziłem 3 lata pierwsze 2 na wydział DPS i po ukończeniu okazało się że pracując w szpitalu i hospicjum nie daje mi żadnych uprawnień, tylko w Domach Pomocy Społecznej, mogę wykorzystać swoje umiejętności postanowiłem zostać jeszcze rok i skończyłem opiekuna medycznego Sam opiekun medyczny dał mi dużo wiadomości i umiejętności, ale i wiedza nabyta na wydziale DPS + praktyki w DPS-ach +doświadczenie 5 letnie na oddziale szpitalnym, daje mi miejsce jako pełnoprawny pracownik medyczny, w gronie personelu medycznego.
W pracy na oddziale stacjonarnym w hospicjum palium, jesteśmy równymi partnerami w zespole z pielegniarką, ona ma swój zakres obowązków i ja mam swój. Zespół to jest zespół, no i jest salowa która wykonuje czynności w swoim zakresie. pielęgniarka wie co potrafię
Robimy prawie wszystko to co pielęgniarki z wyjątkiem zastrzyków (podskórne > insulina tak) asystujemy przy cewnikowaniu zakładaniu wenfronów, portów, wymianie opatrunków ram nowotworowych (często kolejny raz robimy sami) układania i szykowania leków, pomp (leki podajemy do ustne my często)
a pozostałe my robimy oczywiście pod nadzorem pielęgniarki
włącznie z pisaniem raportów, zgony wyjazdy z pacjentami na badania
Oczywiście internet i nowe przypadki jednostek medycznych uczą
Jak ktoś chce to spełni sie w tym zawodzie ale trzeba znać swoje miejsce w zespole lekarz, pielegniarka, opiekun medyczny, salowa itd ale też trzeba być kreatywny, bo często po kilku zgonach dziewczyna salowa nie daje sobie radę z łóżkiem, pościelą stolikiem, wtedy pomagamy


Na górę
  
 
Post: pt paź 30, 2009 10:15 pm 
kinia pisze:
zapisałam się do szkoły dla opiekunów medycznych w Toruniu, na Storczykowej. rozmawiałam z dziewczynami, które tę szkołę wcześniej skończyły.... poziom bardzo wysoki, przedmioty takie jak anatomia, fizjologia i patologia, podstawy psychologii i socjologii, zdrowie publiczne i opieka nad osobą chorą i niepełnosprawną, to wszystko przez rok. 358 h teorii i 6 tyg praktyk - to naprawdę prawdziwa szkoła a nie jakaś darmowa tylko dla papierka. poczytajcie opinie na forum, gdzie o uczniach tej szkoły piszą placówki, w których były praktyki. wszyscy podkreślają ich świetne przygotowanie. poza tym sprawdzałam wykładowców, ci sami uczą na UMK i dziewczyny opowiadały, że bardzo wymagający. 5 po szkole od razu dostało pracę.
dlatego zapisałam się i idę tam od lutego 2010 roku, wtedy ma być utworzona nowa klasa. polecam
Kinga


Każda szkoła, Państwowa czy prywatna(mówimy o szkołach w których się płaci za naukę) ma taki sam zakres materiału, który realizuje, ministerstwo tak to narzuciło. w mojej szkole Państwowej (darmowej jeszcze) tego samego uczono co w prywatnej ale i czasami więcej i lepiej. Bo czego nauczy docent z Uniwersytetu Medycznego w zakresie pielegnacji i higieny karmienia, anatomii, fizjologii i patologii, podstawy psychologii i socjologii, zdrowie publiczne i opieka nad osobą chorą i niepełnosprawną bycia z osobą umierającą i toalety pośmiertnej Czy on na tym sie zna (z wyjątkiem anatomii patologii fizjologii ale na poziomie uniwersytetu) W dobrych starych byłych szkołach pielęgniarskich państwowych(takiej jak moja) uczą psycholodzy kliniczni pielęgniarki z oddziałów szpitalnych i hospicjum, z DPS i one na tym sie znają pracują często o bardzo dawna w zawodzie i nie odpuszczają w nauce nie ma że boli jak nie zdane egzaminy to wypad ze szkoły A panowie docenci wykładowcy z Uniwersytetów Medycznych piszą często bzdurne podręczniki do nauki zawodu teoria odbiegająca od rzeczywistości i czy oni kiedyś myli pacjenta karmili robili toalety pośmiertne, siedzieli przy pacjencie który był w agonii nieraz całą noc. Chwała im za to co robią ale niech uczą na uniwersytecie ( bo czy może uczyć na kursie prawa jazdy dobry gracz w wyścigach samochodowych w grze komputerowej)
Naprawdę nam opiekunom nie są potrzebni wykładowcy uniwersyteccy ale normalne dobre pielęgniarki i dobrzy psychologowie Ja mam sie opiekować pielęgnowć chorym robić toaletę karmić itp Wiadomości też mi są potrzebne teoretyczne, ale panie które uczyły latami w szkołach pielegniarskich naprawdę znają sie na tym i maja wykształcenie w tym zakresie
Na praktykach pamiętam w DPS i na oddziałach szpitalnych uczniowie ze szkół prywatnych wypadali marnie w porównaniu do nas ze szkół darmowych państwowych, zresztą to było widać podejście do pacjenta takiej dziewczyny czy chłopaka (nie wszyscy) Pacjenci też woleli nas
Papierek to najłatwiej zdobyć tak dla siebie w szkole prywatnej za pieniądze(nie w każdej szkole oczywiście)
Na egzaminach widać kto jaką szkołe kończył i po wynikach. Jak ktoś wylatuje ze szkoły Państwowej to gdzie kończy naukę oczywiście w szkole prywatnej (inaczej za pieniądze)
A tak naprawdę bo i po szkole darmowej jak i płatnej, mogą być różni opiekunowie zależy od człowieka nauka zaczyna sie na oddziale w ekstremalnych przypadkach np jak jesteśmy ja i pielęgniarka na nocce i zaczynają wymiotować trzy cztery osoby, dusi sie czterech pięciu pacjentów są trzy cztery zgony
A praca na zachodzie z dyplomami zawodowymi po byłych szkołach pielęgniarskich dobrych jest otwarta po mojej szkole np. w Wielkiej Brytani opiekun medyczny(nursing assistant medikal caregiver) od ręki zarobki w granicach 14500 foontów do 21000 foontów rocznie (nie w Londynie tam więcej) Koleżanka opiekunka medyczna za sierpień z nadgodzinami nockami i niedzielami zarobiła na rękę 3500 zł jest różnica


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: ndz lis 01, 2009 5:47 pm 
Opiekunka medyczna pisze:
Ja też się kształcę w zawodzie opiekun medyczny i powiem wam, że dziwi mnie, żeby po tym zawodzie My mamy praktyki w szpitalu na odziale opiekuńczo - pielęgnacyjnym i tam też mamy szansę na pracę. Podobnie w hospicjum. Natomiast do DPS potrzebny jest: tu nazwa"opiekun domu pomocy społecznej" Całkiem inny program kształcenia bo i specyfika pracy zupełnie inna. Ktoś się wymądrzał że do zmieniania pampersów nie potrzeba wielkich kwalifikacji...hm... ciekawa jestem jak ten ktoś rozpozna początki odleżyn, jak będzie umiał im zapobiegać, skąd będzie wiedział jakimi technikami obrócić pacjenta na łóżku tak żeby ani jemu ani sobie nie zrobić krzywdy, czy będzie potrafił ułożyć pacjenta na boku podpierając go poduszkami i zabezpieczyć przeciwodleżynowo... Przykładów można wymieniać wiele, więc ludzie, którzy nie mają pojęcia o tej pracy lepiej niech zachowają uwagi dla siebie...albo zapraszam na oddział bo akurat jestem w trakcie praktyk - pokażcie co potraficie :wink:
popieram,też sie kształce w tym kierunku a ludzie piszą bzdury nieświadomi swoich słow i nie znajomośći nowego zawodu.


Na górę
  
 
 Tytuł: a ja...
Post: wt lis 17, 2009 5:03 pm 
pracuje jako opiekun medyczny w szpitalu na oddziale anestezjologii i intensywnej terapii i jestem zachwycona a co najlepsze nigdy nie poczułam sie jak goniec, czy salowa-na oddziale jest salowa i jej zakres obowiazkow jest calkiem inny jak moj:)


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: j.w.
Post: sob lis 21, 2009 6:18 pm 
tak się pisze tytuł


Na górę
  
 
Post: pt gru 04, 2009 9:03 am 
opiekun chorych pisze:
kinia pisze:
zapisałam się do szkoły dla opiekunów medycznych w Toruniu, na Storczykowej. rozmawiałam z dziewczynami, które tę szkołę wcześniej skończyły.... poziom bardzo wysoki, przedmioty takie jak anatomia, fizjologia i patologia, podstawy psychologii i socjologii, zdrowie publiczne i opieka nad osobą chorą i niepełnosprawną, to wszystko przez rok. 358 h teorii i 6 tyg praktyk - to naprawdę prawdziwa szkoła a nie jakaś darmowa tylko dla papierka. poczytajcie opinie na forum, gdzie o uczniach tej szkoły piszą placówki, w których były praktyki. wszyscy podkreślają ich świetne przygotowanie. poza tym sprawdzałam wykładowców, ci sami uczą na UMK i dziewczyny opowiadały, że bardzo wymagający. 5 po szkole od razu dostało pracę.
dlatego zapisałam się i idę tam od lutego 2010 roku, wtedy ma być utworzona nowa klasa. polecam
Kinga

skończyłam Opiekunakę środowiskową. Teraz robię opiekuna medycznego. poskończeniu poprzedniej szkoły pracy nie znalaząm myślę że po tej będzie to samo

Każda szkoła, Państwowa czy prywatna(mówimy o szkołach w których się płaci za naukę) ma taki sam zakres materiału, który realizuje, ministerstwo tak to narzuciło. w mojej szkole Państwowej (darmowej jeszcze) tego samego uczono co w prywatnej ale i czasami więcej i lepiej. Bo czego nauczy docent z Uniwersytetu Medycznego w zakresie pielegnacji i higieny karmienia, anatomii, fizjologii i patologii, podstawy psychologii i socjologii, zdrowie publiczne i opieka nad osobą chorą i niepełnosprawną bycia z osobą umierającą i toalety pośmiertnej Czy on na tym sie zna (z wyjątkiem anatomii patologii fizjologii ale na poziomie uniwersytetu) W dobrych starych byłych szkołach pielęgniarskich państwowych(takiej jak moja) uczą psycholodzy kliniczni pielęgniarki z oddziałów szpitalnych i hospicjum, z DPS i one na tym sie znają pracują często o bardzo dawna w zawodzie i nie odpuszczają w nauce nie ma że boli jak nie zdane egzaminy to wypad ze szkoły A panowie docenci wykładowcy z Uniwersytetów Medycznych piszą często bzdurne podręczniki do nauki zawodu teoria odbiegająca od rzeczywistości i czy oni kiedyś myli pacjenta karmili robili toalety pośmiertne, siedzieli przy pacjencie który był w agonii nieraz całą noc. Chwała im za to co robią ale niech uczą na uniwersytecie ( bo czy może uczyć na kursie prawa jazdy dobry gracz w wyścigach samochodowych w grze komputerowej)
Naprawdę nam opiekunom nie są potrzebni wykładowcy uniwersyteccy ale normalne dobre pielęgniarki i dobrzy psychologowie Ja mam sie opiekować pielęgnowć chorym robić toaletę karmić itp Wiadomości też mi są potrzebne teoretyczne, ale panie które uczyły latami w szkołach pielegniarskich naprawdę znają sie na tym i maja wykształcenie w tym zakresie
Na praktykach pamiętam w DPS i na oddziałach szpitalnych uczniowie ze szkół prywatnych wypadali marnie w porównaniu do nas ze szkół darmowych państwowych, zresztą to było widać podejście do pacjenta takiej dziewczyny czy chłopaka (nie wszyscy) Pacjenci też woleli nas
Papierek to najłatwiej zdobyć tak dla siebie w szkole prywatnej za pieniądze(nie w każdej szkole oczywiście)
Na egzaminach widać kto jaką szkołe kończył i po wynikach. Jak ktoś wylatuje ze szkoły Państwowej to gdzie kończy naukę oczywiście w szkole prywatnej (inaczej za pieniądze)
A tak naprawdę bo i po szkole darmowej jak i płatnej, mogą być różni opiekunowie zależy od człowieka nauka zaczyna sie na oddziale w ekstremalnych przypadkach np jak jesteśmy ja i pielęgniarka na nocce i zaczynają wymiotować trzy cztery osoby, dusi sie czterech pięciu pacjentów są trzy cztery zgony
A praca na zachodzie z dyplomami zawodowymi po byłych szkołach pielęgniarskich dobrych jest otwarta po mojej szkole np. w Wielkiej Brytani opiekun medyczny(nursing assistant medikal caregiver) od ręki zarobki w granicach 14500 foontów do 21000 foontów rocznie (nie w Londynie tam więcej) Koleżanka opiekunka medyczna za sierpień z nadgodzinami nockami i niedzielami zarobiła na rękę 3500 zł jest różnica


Na górę
  
 
Post: pn gru 07, 2009 6:04 pm 
DO xxx!!!!jestes osobą ,która skończy wyższe studia a ndal głośno będziesz wycierać nos .Dlczego?wykształcenie to nie kultura osobista.Szkoda mi ciebie bo twoje dzieci z dyplomem magistra oddadzą Ciebie do przechowalni a tam opiekun podejdzie i ciebie nakarmi bo rodzina wstydzi się mamy lub taty magistra ,który ślini się powodzenia pogadamy jak będziesz stary.......................................


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 6:43 pm 
Witam wszystkich opiekunów medycznych pielęgniarki cały personel szpitali schronisk domów opieki itp.ńad czym tu debatować LUDZIE !!!!!pracujemy dla chorych potrzebujących opuszczonych przez rodziny samotnych .Mamy jeden cel ulżyć cierpiącemu , okazać godność ,nie bijmy się o to kto zmieni pampersa,my też będziemy chorzy starzy,to takie proste :lol: dajmy ludziom promyk nadzieji wtedy sami będziemy lepsi:KOCHAJMY LUDZI TAK SZYBKO ODCHODZĄ.................


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 6:16 pm 
Bardzo proszę napiszcie gdzie można zdobyć zawód opiekuna medycznego na terenie Katowic, Tychów, Bielska-Białej?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 9:52 pm 
rea9 pisze:
program szkolny przygotowuje do opieki i nie tylko odbywa się praktyke na neurologi , wnętrznym, psychiatri i zolach a także w D.P.S tak że śmieszne jest że w D.P.Snie są potrzebni opikunowie medyczni a wystarczy osoba np. z średnim

Osoba po średnim pracuje w DPS-ie jako pokojowa, a po ukończeniu studium chciałay zmiany stanowiska, a w DPS-ach faworyzowani są Opiekunowe DPS.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 9:55 pm 
Anonymous pisze:
Bardzo proszę napiszcie gdzie można zdobyć zawód opiekuna medycznego na terenie Katowic, Tychów, Bielska-Białej?

Już odpowiadam Policealne Studium Europejskie ,Katowice ul.Młyńska 3


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 5:31 pm 
Kto z Was, drodzy Forumowicze :D ,zdaje zawodowy teraz w styczniu 2010?


Na górę
  
 
Post: pn sty 18, 2010 4:25 pm 
Witam wszystkich! Ja mam jutro-19.01.2010 egzamin zawodowy teoretyczny. Mam już w kieszeni świadectwo ukończenia szkoły ale aby otrzymać certyfikat muszę zdać egzamin państwowy.Życzliwi trzymajcie za mnie kciuki! Pozdrawiam.


Na górę
  
 
Post: pn sty 18, 2010 8:42 pm 
kasiato pisze:
Witam wszystkich! Ja mam jutro-19.01.2010 egzamin zawodowy teoretyczny. Mam już w kieszeni świadectwo ukończenia szkoły ale aby otrzymać certyfikat muszę zdać egzamin państwowy.Życzliwi trzymajcie za mnie kciuki! Pozdrawiam.


Ja także zdaję jutro :roll: Teoretycznego chyba nie powinnyśmy się bac, ale praktyczny wywołuje mały dreszczyk :? Powodzenia


Na górę
  
 
Post: wt sty 19, 2010 3:58 pm 
Ja także zdaję jutro :roll: Teoretycznego chyba nie powinnyśmy się bac, ale praktyczny wywołuje mały dreszczyk :? Powodzenia[/quote]

A jednak nie jestem zadowolona z dzisiejszego testu :(
A kiedy zdajecie praktyczny?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 11:51 am 
Anonymous pisze:
rea9 pisze:
program szkolny przygotowuje do opieki i nie tylko odbywa się praktyke na neurologi , wnętrznym, psychiatri i zolach a także w D.P.S tak że śmieszne jest że w D.P.Snie są potrzebni opikunowie medyczni a wystarczy osoba np. z średnim

Osoba po średnim pracuje w DPS-ie jako pokojowa, a po ukończeniu studium chciałay zmiany stanowiska, a w DPS-ach faworyzowani są Opiekunowe DPS.
owszem po średnim pracują pokojowe ale są też opiekunowie tak że opiekun po średnim i opiekun ze szkołą opiekuna medycznego nie robi różnicy a poszkole opiekun w d.p.s dostaje podwyżke w kwocie 50 zł tak że niektórzy się uczą a inni się śmieją :lol:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 11:59 pm 
a czy ktoś z Was wie coś na temat szkoły na ulicy świętojerskiej9 w Warszawie, kierunek opiekun medyczny?
pozdrawiam, Ada


Na górę
  
 
Post: wt sty 26, 2010 5:26 pm 
Serdecznie zapraszam do Policealnego Studium Medycznego w Łodzi przy ul. A. Próchnika 42,
tel: 42 633 00 08

Od września ruszy tu jeszcze oprócz już istniejącej Policealnej Zasadnicza Szkoła Medyczna ( po ośmioklasowej szkole podstawowej i po gimnazjum).

Mamy dużo zajęć praktycznych, super nauczycieli i... jeszcze język migowy

Zapraszam
Jadzia


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 9:00 pm 
pielęgniarka ma 4600 godzin nauki, a opiekun medyczny ma (chyba)ok.700 godzin.Czytając te posty, dziwią mnie te porównania. Opiekun chce mieć kompetencje pielęgniarki.To tak jakby pielęgniarka domagała sie kompetencji lekarza i jego zarobków..


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: ndz sty 31, 2010 12:01 am 
Anonymous pisze:
pielęgniarka ma 4600 godzin nauki, a opiekun medyczny ma (chyba)ok.700 godzin.Czytając te posty, dziwią mnie te porównania. Opiekun chce mieć kompetencje pielęgniarki.To tak jakby pielęgniarka domagała sie kompetencji lekarza i jego zarobków..


To dużo ta Twoja pielęgniarka repetowała :)
Ja,aby uzyskac dyplom opiekuna medycznego musiałam się uczyc 5 lat ( 4 liceum i rok dzienne (opiekun-ok.770 godzin).Pielęgniarki po Policealnych uczyły się 1 rok dłużej :roll: .Podając 4600 godzin piszesz także o np. języku polskim i wszystkich innych przedmiotach obowiązkowych dla szkół średnich,czyli ja mam doliczyc całe swoje liceum? :?


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 327 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group